Light Grey Pointer

sobota 13. února 2016

Povinná četba pro fanoušky fantasy

Tento článek jsem pojala trochu jinak, než ten předchozí a místo toho, abych Vám doporučovala nejlepší fantasy knihy, které jsem přečetla já, zeptala jsem se přátel, kteří čtou na to, jakou sérii a proč by fanoušci fantasy neměli vynechat a tady je výsledek.
Opět Vám nechci prozrazovat děj a zápletky, takže je vše bez spoilerů.


Zaklínač – Andrzej Sapkowski

Proč? Série obsahuje vše. Romantika, zajímavá mytologie, spousta akce a dokonce i cestování časem. Autor je navíc skvělý v popisování děje a okolí. Zkrátka má úžasný styl psaní.








Sukuba – Richelle Mead

Proč? Tahle série je skvělá nejenom pro milovníky fantastiky a příběhů, které mají šťávu a jsou pěkně promyšlená a propletené od začátku až dokonce, ale i pro ty, kteří mají rádi trochu lechtivější děj. Trocha erotična přeci neuškodí. Jen ve zdravé míře, s knihou 50 odstínů šedu se to určitě srovnávat nedá.






Odkaz dračích jezdců – Christopher Paolini

Proč? Knihy jsou krásným únikem ze světa. Ocitáme se zde někde úplně jinde. Ve světě magie a draků.








Vampýrská akademie – Richelle Mead

Proč? Kniha je skvělá sama o sobě. Líbí se mi svéhlavá hrdinka, která se nebojí zašpinit si ruce a umí se prát, doslova. Má svoje priority a drží se jich a nelíbí se jí, když jí někdo přikazuje, co má dělat. Je to hrdinka, kterou bych opravdu chtěla být a nejvíce jsem se s ní ztotožnila.
A také proto, že se upíři nemusí na slunci třpytit nebo rovnou uhořet...





Zavržený – Becca Fitzpatrick


Proč? Protože i přes to, že by se Nora a Patch neměli milovat a neměli by se ani mít rádi, milují se. Patch je ochoten obětovat pro Noru vše a zvraty jsou zde opravdu zajímavé. Nejvíce jsem byla napnutá při třetím díle. Tahle série je klasická láska, s trochou extra problémů navrch a nechybí ani padlí andělé a nefilim.





Zdroj obrázků:

9 komentářů:

  1. Ach, Vampýrská akademie je moje srdcovka. Na Sukubu se chystám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje taky, jedna z úplně nejoblíbenějších a Sukubu mám také opravdu ráda. Richelle Mead je opravdu skvělá spisovatelka a její příběhy nejsou na jedno brďo. Každý je jedinečný a - pro mně tedy určitě - uhrančivý. Se Sukubou jsem strávila první probděné noci nad knihou. :-)

      Vymazat
  2. Vampýrská akademie a Sukuba <3 Nejlepší série vůbec. Mám ráda styl jejího psaní, a úplně se těším na Soundless a na její novou knihu Glittering court.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslim, ze michat young adult fantasy a klasickou fantasy je docela mimo misu... kazdopadne dobry napad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, příště tě to mohu ještě rozdělit :-)

      Vymazat
  4. Nejsem si jistá tím Zavrženým, ale chápu - to, že mně kniha nesedla, neznamená, že si nenajde čtenáře jinde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, stává se, často vidím tyhle rozpory v názoru o knížce mezi mnou a mou kamarádkou :-D Každému hold sedne něco jiného :-)

      Vymazat
  5. Až na posledný titul (alebo sériu?) úplne súhlasím, všetko super tipy na čítanie :D I keď samozrejme dalo by sa ešte mnohé pridať, ale toto sú naozaj dobré série :-) Poslednú neviem posúdiť, keďže som nečítala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám třeba Zavrženého v oblibě, ale jak výše zmínila Myanmar, každému sedne něco jiného, já bych ji třeba rozhodně doporučila dál, ale je to individuální :-) Přidat by se samozřejmě dala ještě spousta knih, ale to bych to také nemusela nikdy dokončit :-D Třeba někdy bude pokračování :-)

      Vymazat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!