Light Grey Pointer

neděle 24. ledna 2016

Dech 1: Důvod dýchat - Rebecca Donovan

ZDROJ

Dech 1: Důvod dýchat

Rebecca Donovan


New adult román
2011 (originál) 2015 (CZ)
Nakladatelství: Lucka Bohemia
448 stran
15+

Knihu můžete zakoupit zde!







Anotace:
V poklidném městě Weslyn, kde se většina lidí stará jen o to, zda jsou vidět a s kým, by se Emma Thomasová nejraději stala neviditelnou. Patří k nejlepším studentům, ale má spoustu starostí, aby zůstala nenápadná a nevzbudila žádnou pozornost. Musí nosit dlouhé rukávy, aby zakryla své modřiny a nikdo nezjistil, jak vzdálený je její skutečný život od dokonalosti. Jednoho dne však vstoupí do jejího života láska. A ta ji donutí si uvědomit, že i ona je člověk a zaslouží si plnohodnotný život - a to i za cenu odhalení strašného tajemství, které se zoufale snaží skrývat. Příběh jedné dívky o lásce, která mění životy, o nevýslovné krutosti a nečekané šanci na vykoupení se z pekla.


Můj popis:
Příběh dívky, jejíž otec zemřel a matka je alkoholička, musí tedy žít se svou tetou, strýcem a jejich dvěma malými dětmi. Nezní to tak hrozně, dokud ovšem nezjistíte, jací na ni jsou, konkrétně teta Carol. Je zlá a Emmu bije a týrá a proč že tam Emma ještě zůstává? Protože nechce děti připravit o matku a tak se zkrátka snaží, je premiantkou, má samé dobré známky a vyniká ve všech mimoškolních akcích, které dělá a to vše kvůli vlastní budoucnosti, kvůli přežití.
Vše se jí daří, než jí do života vstoupí Evan...
A jak to s Emmou dopadne?



ZDROJ

Rebecca Donovan je americká spisovatelka uznávaná hlavně díky sérii dech, vystudovala University of Missourri - Columbia a nyní žije v Massachusetts se synem. Říká, že je nadšena vším, co život nabízí a ochotna v životě zkusit vše. 

WEB










ZDROJ
Knihu mi doporučila kamarádka s tím, že je opravdu skvělá a tak jsem se do ní dala. Měla pravdu, je opravdu skvělá. Celé jsem to hltala a ačkoli jsem měla chvíle, kdy bych do knihy nejraději skočila a někoho velmi silně udeřila, nebyla to překvapivě hlavní hrdinka, komu jsem chtěla velmi ublížit. 
Děj i násilí byly postupně stupňovány a ačkoli byla chvíle, kdy měla hlavní hrdinka oddech, přišlo i něco horšího.
V celé knize nahlížíme na Emmin život a na to, jak jej přežívá místo prožívání, jediný, koho si pustila k tělu je její nejlepší přítelkyně Sara a ani ta se občas nedozví vše. Sara chce Emmě pomoci, ale ta jí to nedovolí. Jenže Emmě do života vstupuje Evan, krásný, sebevědomí a chytrý, Emma jej ale ze začátku odmítá, nemůže si dovolit nechat ho přiblížit se jí. On jí ale změní život.
Co je ale k naštvání - ačkoli je to pochopitelné, vzhledem k tomu, že kniha má další dva díly - je otevřený konec. Obvykle nejsou tak k naštvání jako tento. Autorka nás nechává rozpolcené, rozrušené, naštvané, v očekávání a dychtivé po rozuzlení s jedinou myšlenkou honící se nám hlavou: "Co? Ne? Jak to skončí? Co se stane? Sakra proč? Nutně potřebuji vědět co bude dál? To je ale m*cha!" a pak následuje dlouhá smršť nadávek a "googlení" internetového obchodu s nejkratší dodací lhůtou pro druhý díl, který nutně potřebujete.


"A v tu chvíli jsem věděla, že v životě
již nikdy nikoho nebudu milovat tak,
jako miluji Evana Mathewse!"
- Emma




ZDROJ


Emma je nezvykle příjemná hlavní hrdinka, ale její tendence chránit někoho, kdo si to absolutně nezaslouží, mi mírně leze na nervy.
Evan je naprosto úžasný. Je to učebnicový příklad toho, jak by měl vypadat kluk, do kterého se zamiluje hlavní hrdinka.
Sara je naprosto skvělá nejlepší kamarádka, i když by mohla Emmu neuposlechnout a konečně ji zachránit.
Carol je mrcha první třídy a nikdy nikdo mi to nevymluví, vytáčela mě celou dobu. Kdybych mohla proniknout do knihy, dostala by lopatou po hlavě v prvních pěti minutách čtení a bylo by to.







ZDROJ



Styl
autorky mi naprosto sedl a nemám k němu žádné výhrady. 

Pochvalu ode mne dostane i obálka, která má sice růžové prvky, ale za to ji nemůžu shodit. Líbí se mi, že je v podstatě minimalistická, ale ne na tolik, aby byla nudná. Je prostě tak akorát.


Jediné co bych ještě dodala je, že nutně potřebuji druhý díl. Okamžitě!


Za recenzní výtisk děkuji Mega knihám!




Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!