Light Grey Pointer

pondělí 21. prosince 2015

Říše temnot 3: Černá magie - L. J. Smith

Říše temnot 3: Černá magie

L. J. Smith

fantasy romantika, novela
2012 (originál) 2013 (CZ)
mládež







Anotace (můj překlad z oficiálních stránek, odkaz níže) -
Thea a Blaise jsou sestřenice, a čarodějky, a liší se od sebe jako den a noc. Vždy patřili k odlišný čarodějným covenům - Kruh Soumraku pro ne-tak-zlé-čarodějky a Půlnoční kruh pro ty zlé a škodolibé. Ve skutečnosti, babička Hermanová, vedoucí čarodějnice (tzv. Velká Bába), je často přirovnávala k Hellewis a Maye, sestrám, které byli matkami všech čarodějek a také prvním upírem (Maya). Ale když Thea poruší zákony Říše Temnot a zamiluje se do Erika, obyčejného lidského kluka. Nečekaně se spoléhá na rozmary Blaise, nebo budou jak ona tak i Erik odsouzeni ke skáze.




L. J. Smith je světoznámá - a mně dobře známá - autorka. Proslavila se hlavně díky sérii Upíří deníky, která má i svou televizní seriálovou podobu. Lisa Jane psala již dříve, ale v roce 98 přestala, z osobních důvodů, a vrátila se k tomu až za deset let. Jejími dalšími sériemi jsou například Říše temnot - z té je dnešní kniha, kterou recenzuji - dále pak Tajný kruh - který má již také svou serálovou podobu - nebo třeba Stefanovi deníky a Temné vize.
Autorka vždy skvěle skloubí prvy pro mladistvé i pro dospělé a možná proto je prvním Best Sellerem New York Times.

Odkazy -   OFICIÁLNÍ STRÁNKY



Možnost nakouknout od knihy jsem měla již dříve, ale až teď jsem si ji mohla přečíst. Jelikož už mám zkušenosti s L. J. Smith, nebyl velký problém začíst se do knihy.
Zajímavý děj byl propleten jemnými spojkami s ostatními knihami z této série. Jemnými proto, že knihy jsou pouze na volné pokračování. Jak je u Lisy Jane zvykem, děj pomalu houstl a narůstala i důležitost komplikací.
Nejnapínavější částí knihy je dozajista konec, který byl pohlcující a absolutně jsem nevěděla, co mám čekat. Kniha samozřejmě není tragédií, ale konec nás i tak překvapí.


Jestliže budu mluvit o postavách, máme zde jednu otázku, která se úplně nabízí.

Thea nebo Blaise?
No, když už se nabízí, tak se ji pokusím zodpovědět, ačkoli to nebude zrovna jednoduché. Ačkoli - jak se píše i v anotaci - jsou dívky odlišné jako den a noc, každá má něco do sebe. A tudíž není jednoduché se mezi nimi rozhodnout.
Thea a její mega dobré srdce a pravá láska...
Blaise a její intrikaření a využívání...
Tohle však nejsou jediné vlastnosti, které dívky mají. Každá ma jak světlou, tak i tmavou stránku. Z každé bych si vzala něco.




Prostředí bylo celkem obvyklé. Škola. Ve většině knih najdete školu, do které hlavní hrdinové chodí. Ta se pak stává
středem dění. Zde jsme se ocitli v Las Vegas, ale ani trochu jsem z toho nepociťovala to, co je pro něj typické. Tedy kasina a celkově Las Vegas. Zkrátka jinou ligu...
To ale nebylo špatné, vlastně se mi opravdu líbilo, že nám jej autorka ukázala odjinud.


Jak jsem zmiňovala již výše. S L. J. Smithovou již mám své zkušenosti v podání knih Upíří deníky a dvou dalších knih z této
série. Jsem na její styl psaní, který nám dává všeobecný náhled na věci. Zkrátka není v ICH-formě. Je to vcelku příjemná změna, ačkoli mám přeci jen raději starou dobrou ICH-formu. Kdybych to totiž prožívala, také bych nevěděla, co dělají ve stejnou dobu i jiné osoby. Nebo například co si myslí a tak dále. Rychleji mě to pak vtáhne do děje.
Netvrdím ovšem, že mě tato kniha do děje nevtáhla. To ano, jen jiným způsobem.


České obálky z této série se mi opravdu hodně líbí a je to snad poprvé, co se mi líbí více, než ty originální. U každé knihy
je ústředním motivem obrázek, který nějak vystihuje knihu. Ten je vždy na černém obale. Zkrátka nádhera! Nemyslíte?
Názvy knih jsou také povedené. Krátké, výstižné a snadno zapamatovatelné. Prostě bomba!

Kniha se mi moc a moc líbila. A co vám?



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!