Light Grey Pointer

neděle 27. prosince 2015

Recept - Pečený čaj

Ráda bych se s vámi podělila o osvědčený recept na pečený čaj.
A jak že to s knihami souvisí, na to ptáte se?
Co jiného usrkávat k psané kráse?
Co jinehé než čaj zdravý,
z ovoce a sladké šťávy,

Za ty rýmy se omlouvám, ale hraje mi tu Jak jsem poznal vaši matku a v tomhle díle pořád rýmují a já to od nich asi chytila. :-)

Čaj jsem dělala zrovna teď, ale zapomněla jsem to nafotit. Mám ovšem nějaké fotky z jiných dávek v telefonu, takže to nebude problém.

Pečený čaj






Co potřebujeme?
2 kg ovoce (jakékoli, ale banán asi nebude nejvhodnější)
3/4 kg krystalového cukru
skořice, hřebíček (koření)
citron
?citronová tráva?

Pomůcky?
Hluboký pekáč
Vařečka
Nůž
Škrabka
Prkýnko
Zavařovací sklenice a víčka
Naběračka
?Širší trychtýř?

Jak na to?
Nejdříve pustíme troubu cca na 180°C, aby se nám nahřála.
Připravíme si ovoce (kombinace je na vás, mě osobně chutná ananas s nektarinkami). Ovoce můžeme oloupat, ale když mají např. hrušky hezkou šlupku, stačí jen omýt.
Ovoce nakrájíme na kostičky a dáme do pekáče. Pokud to je jen zhruba dvě kila, tak nevadí. Když dáte jiné množství, je samozřejmě potřeba přepočítat, kolik bude potřeba cukru.
!Pekáč NEplníme až po okraj!
Pokud máme ovoce v pekáči, nasypeme na něj skořici a asi tak 5-7 hřebíčků, záleží na vás.
Poté přidáme 3/4 kg krystalového cukru a promícháme.
Pak to šoupneme do trouby a pečeme 30 minut.
Přibližně každých deset minut promícháváme.
Pokud chcete, můžete si udělat "vývar" z citronové trávy a až pekáč vyndáte, tak ovoce ještě zalijete. Je to na vás.
Po třiceti minutách vyndáme a plníme zavařovací sklenice.
Dobře zavíčkujeme a poté sklenice otočíme dnem vzhůru jako když děláme džem a v této poloze je necháme vychladnout. Uchovávat můžeme v lednici, ve špajzu, nebo tam kde máme džemy.

Do hrnku dáme asi tři lžičky a zalijeme horkou vodou. A pak už si jen vychutnávame tu chuť a k tomu si MŮŽEME ČÍST KNIHU.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!