Light Grey Pointer

úterý 22. prosince 2015

Mediátor 6: Čtvrtý rozměr lásky - Meg Cabot

Mediátor 6: Čtvrtý rozměr lásky

Meg Cabot

fantasy román
2005 (originál) 2006 (CZ)
Pro nácti-leté








Anotace (můj překlad z oficiálních stránek, odkaz níže) -

Suze je na duchy zvyklá. Probouzí ji ze spaní. Pronásledují její školní skříňku. Dokonce jich pár viděla i na Carmelské pláži. Suze je mediátor.
Komunikace s duchy je její každodení prací. Poslední věc, kterou by ovšem očekávala, je, že by se do jednoho z nich zamilovala. Do Jesseho, krasavce z 19. století.
Ale když ona a Paul Slater - mediátor o nezměrné síle a pochybných záměrech - zjistí, že jejich moc není limitována pouze na pomáhání duchům s jejich pozemskými trápeními, ale také v první řadě určit, zda se duchy vůbec stanou. Suze najednou ví, jak změnit běh dějin. Ale Paul také. Paul ovšem nechce nic víc, než aby bylo zabráněno, aby Jesse zemřel. Tím pádem by se nestal duchem a umožnil by mu žít přirozený život v 19. století. To by znamenalo, že se Suze a Jesse nikdy nepotkají. Před Suze náhle stojí nejdůležitější rozhodnutí jejího života: Nechat jediného, koho kdy milovala žít život, po kterém toužil nebo ho nechat mrtvého po svém boku navždy. 
Rozhodne se Jesse ít bez Suze nebo zemřít, aby byl s ní? Zvládne jejich láska i tuto zkoušku?


Jedna krásná a výstižná píseň k poslechu při čtení.
Oficiální trailer bohužel není.




Meg Cabot se proslavila hlavně díky knihám Deník princezny, z nichž dna byly zfilmovány. Já jsem se s ní seznámila v této sérii, v sérii podsvětí a v knize povídek Prokletý maturiťák
Autorka je zářným příkladem toho, že i když dvakrát propadnete z matematiky, může z vás být Někdo s velkým N.
Spisovatelka je provdaná za básníka Benjamina D. Egnatze, se kterým také žije.
A samozřejmě nemohu opomenout to, že ačkoli tato kniha měla sérii uzavírat, Meg napsala ještě sedmý díl. První díl této série, který bude spíše pro dospělé a v originále vyjde příští rok. Já doufám, že do konce roku 2015 vyjde i u nás. Uvidíme!


Odkazy -





Obsah této knihy měl snad úplně vše. Lásku. Padoucha. Problém. Naětí. A hlavně nečekané zvraty. A co nesmí scházet
je srdce ryvný konec, který mě rozplakal. Do této série jsem se zamilovala a ačkoli jsem již byla smířená s tím, že toto je poslední díl, není. Autorka mě potěšila a příští rok vydá síl sedmý.
Ale zpátky k ději. Paul Lsater celý příběh dokonale okořenil a když jsem knihu četla, řikala jsem si co to sakra má být. Ale nakonec bylo jen dobře, že tam byl. Závěr knihy byl naprosto uchvacující a kdybych u čtení neležela, dostal by mě do kolen. Tahle kniha byla z celé série asi nejlepší a také proto dostala pět hvězd. Meg Cabot je kouzelnice a toto kouzlo se jí obzvláště vyvedlo.







Suze to měla v tomto díle těžké a jak jste se již dočetli v anotaci, stál před ní nelehký úkol. To, jak jej nakonec vyřešila a zároveň to, jak se problém vyřešil svým jiným způsobem bylo naprosto dokonalé. A ačkoli jsem ještě chvíli před úplným závěrem čekala, že nic nebude tak, jakbych já řekla, že by mělo, kniha mě překvapila. Mile překvapila a Sussanah s ní.
Miláčkem v této knize je pro mne samosebou stále Jesse, který je starostlivý gentleman, jak se na někoho, kdo je slušně vychovaný a navíc z 19. století sluší a patří.
Padouchem se v tomto díle stal tak trochu Paul, ačkoli chvílemi se zdál dokanalý a hlavně hodný. Jeho konec vás zajisté překvapí.




Kniha se odehrává stále v Carmel by the Sea, kde je krásné sluné počasí, ale na chvilku se přemístíme i jinam. Do
minulosti, která nebude až tak pohostiná, jako přímořské městečko. Ovšem opět je to milou změnou, která nám děj trošku oživí a ukáže nám, že nic nemusí být takové, jak jsme si vlastně mysleli. Autorka nám mile změní perspektivu na věc. A to nejen nám, ale hlavně Suze, která se dozví nové věci, díky nimž s ní můžeme prožívat nové dobrodružství.








Jelikož jsem četla knihu na čtečce, nebyla nejkvalitnější, ale i tak se to dalo. Kniha byla stále v ICH-formě a svérázný styl psaní Meg Cabot pro tuto sérii mě opět mile potěšil. Jen tak dál. Popis dění byl naprosto skvělý a dokonale mě dokázal vtáhnout do děje.


Jediné, co se mi na knize nelíbí, je její česká obálka. To opravdu pokazili a mě to hrozně mrzí, protože tato série a obzvláště tato autorka by si zasloužili něco jiného. Bohužel, toto už nezměním a tak se s tím musím smířit. Originální americká obálka je mnohem lepší. Tedy ta novější verze.




Nakonec už zbývá jen vás pobídnout k přečtení této knihy nebo - pokud jste ještě nezačali - této série. Pokud ji již máte přečtenou, vřele doporučuji od Meg Cabot Mezi láskou a smrtí.





Zdroje -
Obrázků - deviantart.com , google.cz
Gify -
 gify.nou.cz
Video -
youtube.com


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!