Light Grey Pointer

neděle 27. prosince 2015

Back to HELL! - SCHOOL! 5


Jak se učím já aneb tip pro Vás!


Minulý rok na podzim jsem zde na blogu sepisovala dva články o škole, pomůckách, co je dobré vědět a tak. Vše je stále aktuální a myslím si, že k tomuto tématu se to hodí, tak Vám sem dám odkazy.

Jak na to? Střední škola (a nejen ta)! 1.

Jak na to? Střední škola (a nejen ta)! 2.


A teď se již konečně vrhneme na to učení samo o sobě.

1.- První fáze

A- Začíná to tak, že si velice hlasitě stěžuji, jak je nespravedlivé, že se školou musím trávit čas i doma a že není fér, že nemám skoro žádný volný čas. Že chci dělat i něco jiného.

B- Smiřuji se a říkám si, že testů nebude milion a že přeci chci dostat skvělou známku.

C- Připravuji si svačinku a něco k pití. Nejlépe je velká sklenice džusu nebo vody s citronem, pak nějaký teplý nápoj. Já si vždy dělala kapučíno, ale to moje přestali vyrábět, takže teď dávám přednost kávě nebo zřídka i čaji, poslední dobou třeba meltě. Udělám si sváču, protože mi vždy vyhládne. Chce to nějaké ovoce, většinou jablka s burákovým máslem. Ovoce a oříšky jsou naprosto senzační na učení.

D- Vydávám se se svou náloží do pokoje. Vše poloím po své pravé a levé straně na stole tak, abych před sebou měla čistý prostor. Počítač vypnu nebo nejlépe jej dám úplně pryč. Totéž knihy a telefon. Nenechávám si zde nic rozptylujícího. Jediné, co je přípustné je hudba, ale pouze instrumentální. Doporučuji klavírní hudbu ke studiu. Mě pomáhá, ale je dobré skladby střídat, když se mockrát opakuje, už mě uspává.
DŮLEŽITÉ! NIKDY SE NEUČIT V POSTELI!!!

2.- Druhá fáze

A- Usedám ke stolu. Vytahuji sešit a učebnici na daný předmět, kde mám označeno z čeho budeme psát. Pokud je toho více, zjistím, čím začnu. Co je důležitější, čeho je více, co umím nejméně. Připravím si obyčejné tužky, čisté papíry a zvýrazňovače. Můžu začít.

B- Nechám si před sebou otevřený sešit s látkou a přepisuji. Ano, čtete dobře. Látku, ze které píšeme test si přepisuji na prázdné papíry. Vynechám to, o čem jistě vím, že to nebudu potřebovat.

C- Když mám přepsáno, vše si po sobě pomalu čtu a při tom zvýrazňuji nadpisy, podnadpisy a důležité body různými barvami. Poté si to přečtu ještě jednou.

3.- Třetí fáze

A- Přecházím po pokoji a nahlas předčítám to, co jsem si zapsala. Snažím se mluvit zhlavy a pouze si napomáhat nakouknutím do papírů. Jako bych to přednášela třídě a vše dovysvětlovala.

B- Poté obvykle přejdu ven a vše, nejlépe bez pomoci papírů, vyprávím naší feně. Řekněme, že teď už toho - i proti své vůli - ví opravdu hodně.

C- Jako další přejdu k mamce - pokud si ještě nejsem jista, stále si opakuji - a předám jí papíry. Ona mne vyzkouší a já tak zjistím, zda vše umím, nebo si chci ještě opakovat. Poté už si papír pročtu jen před testem.

INSTRUMENTÁLNÍ STUDIJNÍ HUDBA:
Další najdete na youtube.com pod názvy study music nebo piano study music. DOPORUČUJI!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!