Light Grey Pointer

středa 23. prosince 2015

Atlantida 2: Vodopád - Lauren Kate

Atlantida 2: Vodopád

Lauren Kate

Fantasy romance
2013 (originál) 2015 (CZ)
Pro nácti-leté











Anotace (databáze knih) -

Strhující milostná sága plná ničivých tajemství a temné magie o dívce, jejíž slzy mají sílu vynést na povrch ztracený kontinent Atlantidu, pokračuje. Eurečiny slzy zaplavily zemi a nyní Atlantida roste a s ní i moc zlého vládce Atlase. Eureka je jediná, kdo ho může zastavit, ale nejprve se musí naučit, jak bojovat. Ku pomoci jsou jí naštěstí přátelé. Vydává se na cestu přes oceán s kamarádkou Cat, její rodinou, Anderem a rovněž oslňujícím, ale i tajemným Sadařem, který Eurece přislíbil, že jí pomůže najít Solona. Ten totiž jako jediný ví, jak porazit velkého Atlase. Eureka má šanci zachránit svět, ale co všechno bude muset obětovat? Nebude právě její láska k Anderovi zároveň největší překážkou?






Lauren Kate
 je mezinárodní autorka bestsellerů. Z jejího pera vzešla série Andělé - Pád, Muka, Vytržení, Vykoupení a Zamilovaní andělé. Dalším jejím dílem je také Zrada Natalie Hargrove. A v neposlední řadě samozřejmě také kniha Slza, která mne zatím - z jejích knih - uchvátila nejvíce. Pokračování Vodopád již vyšlo v originále a v ČR se na něj můžeme těšit letos - tudíž roku 2015. Její knihy byly přeloženy do více než třiceti jazyků. A kde se autorka schovává? Žije se svým manželem v Los Angeles.



Odkazy -





První díl této dilogie mě uchvátil, bohužel, tenhle se mu nemohl rovnat a tak musím s politováním říct: "Tohle se moc nepovedlo..." Je to docela škoda, ale kvality této knihy jsou velice nízké. Chvíli mi trvalo, než jsem se opět dostala do děje, což z větší části způsobil autorčin sty a z menší půlroční prodleva mezi díly, kterou jsem měla.
Dalším mínusem byla mírná přeplácanost. I fantasy má dle mého nároru nějaké hranice, které autorka překročila a udělal z toho jakousi parodii, či pohádku.
Dále mi přišli docela "zajímavé" - ve špatném slova smyslu - některé myšlenkové pochody Eureky. Ta holka není úplně můj typ hlavní hrdinky.
A závěr, tak ten byl ze všeho "nejlepší". Knihu jsem dočetla před chvílí - no dobře, asi před hodinou a půl - a pocit praště mě někdo do hlavy, abych si to nepamatovala mě ještě nepřešel.
Názor si samozřejmě musíte udělat sami, ale za mě by kniha rozhodně doporučení nedostala a myslím, že nebudu jediná, kdo si to myslí.


"Myslela jsem, že láska znamená,
že si člověk připadá víc naživu," hlesla Eureka.
"Tvoje láska je spíš taková jako dřív já... sebevražedná."
- Eureka


Eureku sice ještě z části obdivuji za statečnost, ale časem jsem musela uznat, že to opravdu není moje nejoblíbenější hrdinka arozhodně nebude a některé její myšlenky mě opravdu dostali. To opravdu ne.
Andera mám pořád ráda, ale něco se opravdu stalo a nebudu lhát. Naštvalo mě to. Eureka je prostě...
A Atlas? Škoda slov, prostě záporák.




Okolí bylo nepřívětivé, hlavně kvůli Eurečiným slzám prolitým v prvním díle. Všude tmavo, voda a bouře. Nic pro mně, ale pro koho ano, že?


Autorčin styl psaní jsem u minulého dílu pochválila, opravdu se od prvního dílu série Andělé změnil a zlepšil, ale teď mi to tak moc nepřipadá a určitě mi moc nepřirostl k srdci a rozhodně to není tím, že mám raději ICH-formu, ale tak nějak obecně mi nesedl.








Obálka
 je jako Ó můj Bože... Kdyby byl děj knihy a její obsah obecně, alespoň z pola tak krásný jako obálka, dostala by kniha o dvě hvězdičky více. To se musí nechat, obálky knih Lauren Kate jsou překrásné.




Zdroje:
google.com , laurenkatebooks.net , databazeknih.cz

Za recenzní výtisk mockrát děkuji megaknihy.cz!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!